Coachingute eesmärk
on toetada kliente (nii üksikisikuid kui meeskondi) nende arengus. Coaching võib aidata inimestel arendada oma võimeid, sotsiaalseid oskusi, tundetarkust ehk EQ-d, kasvatada psühholoogilist kapitali. Konkreetsed arengueesmärgid püstitatakse avakohtumisel. Coachingud aitavad inimestest parimat välja tuua, sooritust parandada.
Võimalikud kasud
· soorituse parandamine, tulemuslikkuse suurendamine
· eneseteadlikkuse, vastutuse, proaktiivsuse ja enesemotiveerimise võime suurendamine
· uute rollide omandamise toetamine
· suurem kindlus väljakutsete võtmisel, loovus probleemide lahendamisel
· väärtustatuse tunde ja pühendumise kasv
· usalduse, avatuse ja psühholoogilise turvalisuse kasv organisatsioonis
Individuaalsetel coachingutel kasutatavad meetodid
· coachinguvestlused, millel kasutatakse mittedirektiivse nõustamise ja lahenduskeskse lähenemise tehnikaid
· loovharjutused ja positiivse coachingu tehnikad;
· arengutreening (coaching), kasutades ITCTM metoodika elemente;
· vaheülesannete täitmine töökohal, nende reflekteerimine ja analüüs, kokkuleppel ka monitoorimine.
Grupicoachingutel kasutatakse
· sotsiomeetrilisi harjutusi
· arutelutehnikaid (sh nt kupli all meetod, klubi meetod jt)
· tegevuslikke meetodeid ja sotsiodraama tehnikaid